torsdag, november 30, 2006

Myspace

"En folkdomstol i Kongo-Kinshasa har nyligen förklarat dömt www.myspace.com till döden.
-" Sidorna är asfula, fulla med reklam och helt oanvändbara", hävdar en av åklagarna.
En uppretad folkmassa sköt med automatvapen i luften och skrek: "Myspace är ju bara anpassat för lökiga rockband som försöker sig själva, och för att hålla på och bolla "kompisar" fram och tillbaka! De är ju helt värdelösa om man är serietecknare!"
Flera männsikor som anklagades för att ha myspace-sidor skulle fått armar och ben avhuggna, om de inte redan "anti-msn"-milisen huggit av dem tidigare i veckan... "

Jaha, tänkte jag, men nu har jag en myspace-sida iallafall...
www.myspace.com/fabiangoranson
heter den, och mitt förlag har fått en sidag också
www.myspace.com/kolikforlag

Jag har inte ritat på en månad, vilket paradoxalt nog haft effekten att jag varit lyckligare än på 15 år, och istället ägnat mig åt att vara redaktör åt diverse serieprojekt som diverse begåvade serieskapare ägnar sig åt:
www.kimwandersson.com
... är en av dem. Men det kanske är dags att lägga upp lite bilder här igen. Den här tror jag inte varit publicerad på bloggen...

3 Comments:

Blogger Kolb said...

Har faktiskt inte märkt att du inte tecknat. Du var verkade verkligen vara så glad.

30 november, 2006 19:18  
Blogger Daniel Hedman said...

Du skaffar myspace och jag har nyss skaffat en blogg. Vi möts på mitten.
/Daniel

07 december, 2006 23:19  
Blogger MK said...

Som vanligt gör du skarpa iakttagelser. Roligt och hemskt. Rita rita rita...

Mackan

16 december, 2006 17:16  

Skicka en kommentar

<< Home